kunstig intelligens
i praksis

Som leder i Norge i dag kan du ikke la være å forholde deg til kunstig intelligens, den vil bli den viktigste drivkraften for vekst og overlevelse i årene fremover.

Kunstig intelligens vil påvirke alle bransjer og virksomheter. Delta på konferansen og hør gode eksempler fra norske virksomheter som har tatt i bruk kunstig intelligens i en praktisk hverdag.

Noen ekspertuttalelser;

  • Accenture sier i en fersk rapport - AI er fremtiden til vekst. Vi må se på kunstig intelligens som en helt ny vekstfaktor. AI kommer i tillegg til kapital, arbeidskraft og teknologi og vil alene bidra til en dobling av veksten i avanserte økonomier innen 2035.

  • PWC hevder at AI vil gjøre verdensøkonomien 160 billioner dollar større innen 2030.

  • McKinsey sier at selskaper med en "proaktiv AI-strategi" leverer 7.5 prosent høyere profittmargin enn gjennomsnittet.

  • En fersk studie fra Capgemini Research Institute viser at AI-skeptiske bedriftsledere kan være et hinder for større utbredelse av kunstig intelligens i bedriftene. Mange ledere lar være å ta i bruk kunstig intelligens på grunn av kunnskapsmangel og misforståelser.

 

22. mai 2019 @ Hotel Continental
Kl 08:30 - 12:00

Stortingsgata 24/26


 
 

Hvorfor delta

På konferansen vil du få høre om gode eksempler, kundecaser og praksis fra norsk næringsliv. Lær hvordan din bedrift kan bruke kunstig intelligens til å øke bedriftens inntekter, redusere kostnadene og styrke din markedsposisjon.


Hvem møter du

På konferansen møter du toppledere og fagfolk som er godt i gang med kunstig intelligens. Både små og store selskaper er til stede. Her møter du nåværende og fremtidige samarbeidspartnere, kunder og konkurrenter. Møt noen av de skarpeste hodene innen kunstig intelligens i Norge.

 

Påmelding

 

 
JonTrygveHegnar.png

Jon Trygve Hegnar // Konferansier 

Jon Trygve Hegnar er leder for Hegnar Media Digital, med bakgrunn fra Norges Handelshøyskole og San Francisco-baserte Vivino. Han jobber til daglig med digital strategi og utvikling for produkter som Finansavisen, Kapital, Hegnar.no, ABC Startsiden og Smakeappen


 
Truls Berg

Truls Berg

Truls Berg // Managing partner // Digital Insight

AI –  kort tilbakeblikk og 7 lange tanker om hvor vi er på vei

Truls Berg, frittalende og visjonær norsk IT nestor, inspirator og innovasjonsforkjemper.  Som Managing partner i Digital Insight leder han et selskap som har vist seg å bli en viktig hjelper for mange av Norges innovative virksomheter. Han har gjort det til sitt kall å hjelpe endringsagenter med å skape god innovasjon, og som en av Norges sjeldne serieentreprenører med over 10 selskaper og tilsammen 1 MRD NOK og over 1200 arbeidsplasser  ”på samvittigheteten”  vet han bedre enn de fleste hva som skal til. 


 
Ulas Burkay

Ulas Burkay

Ulas Burkay // Director // Gartner Consulting

Hvordan kan bedrifter planlegge og begynne på AI-reisen?

Kunstig Intelligens – Artificial Intelligence (AI) er et konkurransefortrinn og viktig brikke innen den digitale transformasjonen. Den er nå øverst på "Hype curve", men beveger seg så fort at virksomheter må begynne å utvikle nødvendig kompetanse for ikke å bli etterlatt. Vi undersøker hvordan bedrifter på ulike modenhetsnivåer kan bygge på eksisterende data og analyseferdigheter for å rigge seg for større endringer.

Ulas Burkay er Director hos Gartner Consulting, Bank og Finans Industri i Norden. Han er optatt av å skape forretnigsverdi gjennom intelligent bruk av data og nye teknologier. Han har jobbet med noen av de største globale og nordiske klienter i løpet av de siste 16 årene. Han har hjulpet bedrifter med å skape AI og analytics-kompetanse og forbedre bunnlinjen. Burkay har doktorgrad i strategisk ledelse, MSc i teknologiledelse og sivilingeniør med fokus på stokastisk modellering.


 
Frode Strand, Kværner

Frode Strand, Kværner

Brede Bjørhovd, SopraSteria

Brede Bjørhovd, SopraSteria

Frode Strand // CIO // Kværner
Brede Bjørhovd // Data scientist // Sopra Steria

Erfaringer fra bruk av maskinlæring  og optimaliseringsteknikker i EPC-bransjen.

Frode Strand og Brede Bjørhovd, vil beskrive pågående prosjekter i Kværners digitaliseringsprogram, som benytter ulike teknologier og algoritmer for å løse problemer fra optimalisering av stålunderstell, via automatisert design av stilas, til sjekk av byggbarhetsregler for oljeplattformer.

Bio Frode Strand
Frode Strand er CIO i Kværner, en ledende aktør i EPC-bransjen. Med et tiårs erfaring fra bruk av IT i EPC-bransjen, og lang erfaring fra internasjonal konsulentvirksomhet i Norden, Europa og Midtøsten, er Frode opptatt av hvordan nye teknologier kombinert med kjente og nye algoritmer kan benyttes til å forbedre produktivitet, endre byggemetoder og endre forretningsmodeller for EPC-bransjen.

Bio Brede Bjørhovd:
Brede jobber som data scientist hos Sopra Steria, et ledende IT konsulentselskap i Norge. Han har mastergrad fra University College London i maskinlæring. Mens han studerte var han med på å starte et selskap som identifiserer mistenksom atferd ved bruk av kameraer, og nevrale nettverk. Sammen med London Centre for Nanotechnology, utviklet han en algoritme som klassifiserte smittsomme sykdommer for bruk i Sør-Afrika. Mens han har arbeidet med Frode Strand hos Kværner har han jobbet med flere maskinlæringsmetoder, alt fra genetiske algoritmer til generativ modellering.


 
missing_player.png

Kolumbus // Computas

Lagde «tidsmaskin» for å spå trafikkflyten år frem i tid

Rogalands mobilitetsleverandør, Kolumbus, har som mål at folk skal kjøre mindre bil. For å gjøre sitt tilbud mer tilgjengelig, smidig og forutsigbart hyret de inn eksperter på skyløsninger og maskinlæring fra Computas. "Tidsmaskinen" vi har utviklet kan predikere forsinkelser og eksakt posisjon på selskapets 450 busser opptil et år frem i tid. Første skritt på vei mot en bedre og enklere hverdag for de reisende og Kolumbus!


 

Ønsker du å være partner eller utstiller på vår konferanse?

Kontakt: event@hegnar.no 


Våre samarbeidspartnere: