Mixed Reality

Fra ukjent teknologi til neste generasjons kundeopplevelse.

Mixed reality er spådd å bli neste generasjons plattform for all teknologi. Har du råd til å stå igjen når toget går? Kan du ignorere den?

Fra tidlig VR-teknologi og utvidet virkelighet (Augmentet Reality) er hybriden mixed reality i ferd med å modnes. Teknologien får aksept hos forbrukeren, utviklingen går raskt og bransjeekspertenes tale er klar: 2018 er året teknologien tar av.

Investeringene er, ifølge IDC og Deloitte, forventet å øke fra 9,1 milliarder doller i 2017, til 160 milliarder dollar i 2021. Google, Facebook, Amazon og Microsoft er alle på ballen og bruksmulighetene er mange. Teknologien er allerede etablert innen alt fra bygg og anlegg, helsesektoren, utdanning, offentlig sikkerhet og arkitektur.

Hegnar Media Event har samlet aktørene som i dag utvikler og bruker teknologien. Gode eksempler på mixed reality som et beslutningsstøttende verktøy.

Program oppdateres fortløpende!

 

29. august 2018 @ Grand Hotel
31 Karl Johans gate, 0159 Sentrum

Kl 08:30 - 12:00


 
PerMortenHoff.jpg

Per Morten Hoff // Konferansier 

Per Morten Hoff har i 27 år ledet IKT-Norge og få om noen har fulgt IKT-næringen og digitalisering  så tett som Hoff. Han er også kjent som aktiv samfunnsdebatant. Hoff jobber i dag i sitt eget konsulentfirma Maktens Korridorer AS.


 
Helge Bjordal.jpg

Helge Bjordal // CEO hos Nagelld AS

Helge Bjordal har lang fartstid innen 3D modellering, real-time 3D og Virtual Reality. 
Han er utdannet dataprogrammerer fra Høyskolen i Bergen og startet en av de første data-animasjonsselskapene i Norge, i 1991. Helge er en entreprenørsjel og gründet sitt første selskap i 1987. Han er opptatt av kommersiell anvendelse av  nye teknologier, herunder VR, AR og Mixed Reality. Han har vært markedssjef for Framo Cargo Pumping System i Frank Mohn AS (nå Framo AS, en del av Alfa Laval) og er for tiden styremedlem i Gulen og Masfjorden Næringsråd og leder for bransjegruppen Handel og Service i Nordhordland Handverk- og Industrilag.


VR/AR – What’s in it for me? Kommersiell utnyttelse av teknologiene.
Mange leverer teknologier knyttet til VR/AR, men ikke så mange leverer innhold. Innlegget til Helge handler om konkret bruk av VR/AR, både i opplæring salg, markedsføring og digital prototyping. Han presenterer konkrete eksempler og utdyper hva som var bakgrunnen til prosjektene, hvordan de ble jobbet fram, hvor prosjektene står i dag og vegen videre. Han tar også opp viktigheten av hvordan godt innhold bør utnyttes over flere teknologiplattformer uten å måtte gjøre arbeidet på nytt. 
Spørsmålet alle stiller er: What’s in it for me – Hvordan vil VR/AR hjelpe oss å tjene penger? 


 
Richard Potter.jpg

Richard Potter // Chief Technology Officer hos Microsoft Enterprise Services

Richard advises business leaders around the world on a range of digital
transformation challenges. However, it’s the building of innovative enterprises that is
his real passion.

In his day job Richard works with Microsoft's customers giving them clarity and
confidence about their digital journeys, helping them turn their aspirations into
transformational business results.

He is a renowned keynote speaker and event facilitator with an energising and
engaging style. He lives in the UK but travels extensively, shamelessly collecting and
telling stories everywhere he goes.


 
Ola Bergem.JPG

Ola Bergem // Microsoft

Siviløkonom med sansen for digitale briller og hvordan Mixed Reality kan transformere arbeid, tjenester og produkter i alle typer virksomheter.  

Slik skaper du suksess med Mixed Reality
Riktig kompetanse på rett sted er ofte en utfordring i mange næringer. Når tilgjengelighet og avstand blir flaskehalser for eksperter og beslutningstakere, tar prosesser derfor lengre tid enn de trenger. Dette effektivitetstapet kan fjernes gjennom briller som blander det digitale med det fysiske. Da styrkes lokale ressurser gjennom visualisering og samhandling med de som har den riktige kompetansen. 


 
Marianne Aasen - BaneNor.jpg

Marianne S. Aasen // Direktør for konsept og plan hos Bane NOR Eiendom

Marianne brenner for teknologi og løsninger som reduserer feil i store byggeprosjekter. Hun gir oss et innblikk i hvordan Bane NOR Eiendom bruker HoloLens-teknologi i planleggingen av stasjonen på Sundvollen som en del av Ringeriksbanen, og hvilke forretningsgevinster dette har. 

Som direktør for konsept og plan i Bane NOR Eiendom skal hun bidra til å utvikle de største og beste knutepunktene i Norge. Fellesnevner er innovasjon, ønske om å forbedre, fornye, og utfordre bransjen til å tenke nytt.

Keiserens virtuelle klær
Reduser feil og kostnader med god planlegging. HoloLens forenkler planleggingsprosessen og gir deg en unik mulighet til å se store prosjekter ferdig på tomten – før byggestart. Byplanlegging og bygging av større prosjekter innebærer mye papirarbeid. Det er enkelt å mene, men vanskelig å forestille seg prosjektene før de er på plass. Tidligere har man bygd mindre modeller med fyrstikker og ispinner, men ved hjelp av moderne teknologi har man fått en unik mulighet til å se inn i fremtiden. 


 
 Lene Nævdal // Senior UX-designer // Sopra Steria

Lene Nævdal // Senior UX-designer // Sopra Steria

 Theodor Henriksen // Faggruppeleder for tjenestedesign // Sopra Steria

Theodor Henriksen // Faggruppeleder for tjenestedesign // Sopra Steria

Hvordan designe neste generasjons kundeopplevelse
Den stadige utviklingen av teknologi, som Mixed Reality gir oss muligheter vi for kort tid siden ikke trodde var mulig. Med nye verktøy, følger ny adferd. Derfor er det menneskelige aspektet ved ny teknologi så viktig. Å lage digitale produkter og tjenester i dagens samfunn krever mer enn koding og nettverk. Lene Nævdal og Theodor Henriksen tar oss igjennom hvordan empati og behov blir satt i førersetet når Sopra Steria utvikler neste generasjons kundeopplevelse.
 


Ønsker du å være partner eller utstiller på vår Mixed Reality konferanse?

Kontakt: event@hegnar.no


Sponsorer: